Sipi Falls en afscheid - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Annemiek en Janneke - WaarBenJij.nu Sipi Falls en afscheid - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Annemiek en Janneke - WaarBenJij.nu

Sipi Falls en afscheid

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Janneke

24 Augustus 2009 | Oeganda, Soroti

Hier ons echte laatste stukje vanuit hier. We hebben vanavond op de valreep nog een nachtdienst gekregen, dus de dinsdag slapen we, en woensdag gaan we inpakken. Nu gaan de dagen wel echt heel snel.
Vorige week zijn we dus naar de Sipi Falls geweest, een heel mooi natuurgebied zo'n 150 km hier vandaan. Het is daar bergachtig, en een beek die 3 keer naar beneden viel. Echt zo mooi was het daar! Zoveel groen, eindelijk een keer groene mais in plaats van verdroogde gele. We hebben een wandeling van 3 uur gemaakt naar de 3 watervallen, veel klimmen dus. Helemaal naar de bovenste. Het was daar wel lekker koel, zodat het niet eens heel erg was. We konden onder een waterval komen, zo machtig mooi, al dat water. We hebben daar in een soort backpack motel geslapen. Waar het toilet echt een gat in de grond was, maar het eten was er prima, evenals het uitzicht.
Dedag daarna zijn we nog naar een andere waterval gegaan, een aantal kilometer verder weg. Dat was meer in het laagland, en dus wel heel heet. Toen we daar aankwamen was het luie zweet er wel uit! Maar er was een soort tuin omheen gebouwd, dat de tuin van Eden heette. En zo zag het er ook uit, zo mooi, met allemaal planten, bomen en waterbeekjes. Aan het eind was dan de grote waterval, en daar stonden we bijna in, zodat we best nat waren. Wat heerlijk verkoelend was!
Wel is het raar om hier weg te gaan, het zo anders dan thuis, sowieso lijkt Nederland nog zo ver weg. En afscheid nemen zal heel moeilijk worden. Het maakt al wel wat makkelijker dat deze periode ook veel kinderen naar huis gaan. Dan heb je toch het gevoel dat je ze goed achterlaat. Maar ik ga ze wel missen, vooral de oudere kinderen. Die kennen je echt. En de staf, dat is wel moeilijk.
Tot in Holland!

• 24 Augustus 2009 - 09:25

Cornelie:

Heel veel succes met afscheid nemen!

en een goeie reis terug!!

liefs!

• 24 Augustus 2009 - 09:28

Fam. J.L. Broskij:

Een heel goede terugreis toegwenst.

Hartelijke groet.
    Tante Marry en ome Louis

• 24 Augustus 2009 - 09:36

Gerrianne:

succes de laatste paar dagen met afscheid nemen en zo.
    Ik ben heel benieuwd naar de verhalen van jullie allebei.

Groetjes Gerrianne

• 24 Augustus 2009 - 12:48

Jaap En Joke:

Meiden, een heel fijne reis naar huis. Sterkte bij het afscheid nemen en tot gauw.
    Jaap en Joke

• 24 Augustus 2009 - 16:02

Ria En Sybren:

Lieve meiden.

Wat fijn dat jullie ook iets leuks voor jezelf hebben kunnen doen.Heel veel sterkte met het afscheid nemen van 'jullie' kinderen.Geef ze maar een dikke knuffel van ons.
    We zien erg uit naar jullie verhalen, een goede reis en tot vrijdag.
    Liefs Sybren en Ria

• 24 Augustus 2009 - 17:43

Fam. Brak:

Wat fijn dat jullie genoten hebben van de prachtige tocht naar de watervallen.
    Veel sterkte met het afscheid nemen van ,,jullie kids,,en een héél goede reis terug naar de mensen die jullie echt gemist hebben!
    oom gert en tante riet

• 24 Augustus 2009 - 18:51

Bert En Ineke:

sterkte hoor met afscheid nemen en geniet ook van de laatste dagen. Een heel goede reis. Wij zijn net terug en veel uit jullie verhalen is heel herkenbaar!

• 24 Augustus 2009 - 19:55

Brosky Uit Ruurlo:

We wensen jullie een goede thuisreis en een veilige aankomst. En dan je maar lekker laten verwennen door diegen die op je wacht. En je eigen bed en douche......
    En Annemieke, tot gauw tijdens de komende familiefeestjes.

• 25 Augustus 2009 - 10:27

Esther:

Lieve zus en Janneke,

Een goede reis terug terug over een paar dagen, ik ben zo benieuwd naar de verhalen!
    Succes met afscheid nemen, en geniet nog even van de laatste dagen.

Liefs Esther

• 26 Augustus 2009 - 09:21

Manuela:

Fijn dat jullie zo'n goede & gezegende tijd hebt gehad !!!
    Een goede terugreis en zie/spreek je binnenkort wel weer...!

Groetjes,
    Manuela
    #

• 26 Augustus 2009 - 10:41

Ali:

Hele goede reis terug he.
    Hoop je snel te zien, Janneke.
    Weet in elk geval één die heel erg blij is dat je terug bent.

Het zal idd een hele verandering zijn om weer in Nederland te zijn.
    En dit is een ervaring geweest, waar je denk ik heel dankbaar op terug kunt kijken.

Meiden een hele goede thuisreis

je a.s. schoonmama