Reiskriebels - Reisverslag uit Hattem, Nederland van Annemiek en Janneke - WaarBenJij.nu Reiskriebels - Reisverslag uit Hattem, Nederland van Annemiek en Janneke - WaarBenJij.nu

Reiskriebels

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Janneke

06 Juli 2009 | Nederland, Hattem

Hallo allemaal,

Het begint de laatste dagen echt al bij ons te kriebelen, over precies tien dagen begint ons grote avontuur in Oeganda!Zoals de meeste van jullie al weten, gaan we hier zes weken vrijwilligerswerk doen om iets van Gods liefde te laten zien.

Eerst even een introductie van ons project. We gaan naar Amecet n'ainapakin toe (project van YWAM Youth With A Mission Soroti, dit betekent een schuilplaats van vrede. Hier worden kinderen opgevangen die HIV of AIDS hebben. De meeste kinderen hebben beide ouders verloren door AIDS. Tijdens hun verblijf ( meestal 2-3 maanden)in Amecet ontvangen ze goede medische verzorging, goed eten en men wil de kinderen zo snel mogelijk weer teruglaten naar het dorp als ze er klaar voor zijn. De beste plek voor de kinderen is namelijk bij hun familie. Nadat de kinderen terugekeerd zijn naar de familie blijven de stafmedewerkers de kinderen in de gaten houden door ze thuis te bezoeken en de familie te adviseren en aan te moedigen hoe ze het beste voor hun kinderen kunnnen zorgen.

Voor sommige kinderen is Amecet de plaats waar ze komen wanneer ze in de laatste fase van hun korte leven zijn. Hoe moeilijk dit ook is, toch geloven de stafmedewerkers dat dit ook een deel van de taak is die God hun gegeven heeft. Voor sommige kinderen is Amecet daarom ook een doorgang naar de hemel.

Wij gaan vooral helpen met de dagelijkse verzorging van de jongste kinderen (voornamelijk baby's en peuters).

liefs Janneke en Annemiek

• 06 Juli 2009 - 12:55

Gera:

mooi werk!
    heel veel suc6 en Gods Zegen!

• 07 Juli 2009 - 17:09

Lilian:

Hoi!

Leuk dat jullie naar amecet gaan.
    Ik ben er zelf ook geweest dit jaar, 10 weken.
    Heb af en toe best wel heimwee, vandaar dat ik soms even op deze site kijk of er nog mensen heen gaan of er op dat moment zijn.
    Als je het leuk vindt, kan je even kijken op www.lilianhankel.waarbenjij.nu om vast wat verhalen te horen.

Veel zegen en geniet er van!