Eerste werkdagen - Reisverslag uit Hattem, Nederland van Annemiek en Janneke - WaarBenJij.nu Eerste werkdagen - Reisverslag uit Hattem, Nederland van Annemiek en Janneke - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Janneke

21 Juli 2009 | Nederland, Hattem

Hallo allemaal,

Eerst willen we jullie even bedanken voor al die lieve reacties. Het werkt echt als een bemoediging en het is leuk om even iets van thuis te horen!

Hier wordt er gewerkt met drie verschillende shifts;
A = van 7 uur in de ochtends tot 3 uur in de middag
B = van 1 uur in de middag tot 9 uur in de avond
D = van 6 uur s'avonds tot 8 uur in de ochtend

Op dit moment hebben we beide sowieso een B dienst gedraaid en een A dienst. Janneke is nu ook aan het werk en ik heb vannacht mijn eerste nachtdienst dus ben nu vrij.

Ik zal de dagelijkse activiteiten beschrijven zodat jullie een beetje een beeld krijgen wat we aan het doen zijn.
De hele dag en nacht door worden de baby's gevoed. Om de drie uur krijgen ze een flesje en worden ze verschoond. De hele jonge baby's slapen bijna alleen nog tijdens het geven van de fles terwijl de wat oudere al echt naar je lachen en meer naar je kijken. Op dit moment is Rukia erg ziek. Ze heeft al een paar dagen hoge koort en ze knapt maar niet op. Zowel het ademen en het eten is ontzettend moeilijk voor haar. Els heeft haar getest op AIDS maar de uitslag is nog niet binnen. Het zou kunnen zijn dat ze door de AIDS niet zo snel aansterkt. Ze heeft bijna nog niet gelachen hier of bij haar grootmoeder, maar gister zag haar grootmoeder dan toch echt de eerste lach, SUPER! Willen jullie haar meenemen in jullie gebeden zodat ze snel aansterk en opknapt?

De peuters worden s'ochtends gewekt en krijgen dan eten. Daarna wordt er met ze gespeeld. En op een aantal tijden van de dag is het potty time. Zo schattig alle kinderen gaan dan op hun eigen potje om ze een beetje zindelijk te laten worden. Daarna worden de katoenen luiers verschoond met een plasticje er omheen zodat ze niet zo vies worden. Na het eten 12 uur gaan ze naar bed en slapen ze tot 3 uur. Daarna is het snacktijd en wordt er gespeeld en een hele stapel luiers gevouwen! Om 6 uur is hete weer etenstijd en komen ook de oudere kinderen bij ons (die zitten in een apart huis hiernaast) eten. Daarna wordt er gedanst, door echt iedereen. De kleintjes klappen zittend op de grond of draaien met hun kontje, echt vertederend. Dan gaat de tv even aan met liedjes en om 9 uur gaan de peuters naar bed. S'nacht gaat het voeden van de baby's door en ook het geven van medicijnen.

veel knuffels van de musungu's (= blanken)

• 21 Juli 2009 - 11:41

Eveline:

knap werk meiden!!

• 21 Juli 2009 - 14:05

Mathilda:

Hoi Janneke en Annemieke

Fijn om op afstand met jullie mee te kunnen leven en jullie reilen en zeilen te lezen.
    Suczegen! en hartelijke groeten, ook van Albert

• 21 Juli 2009 - 14:19

Judith Michelsen:

Hey Annemieke en Janneke!

Zo, wat zullen jullie daar een werk aan hebben zeg..!! Maar wel ontzettend leuk en dankbaar werk zo te horen!! :) Nou, heel veel succes nog met al die kleine, schattige en vertederende baby's/peuters! Geniet er ook maar van..!

Lieve groetjes,
    Judith (en fam.)

• 21 Juli 2009 - 16:55

Esther:

Lieve zus en Janneke!

Fijn om zo snel alweer wat van jullie te horen!
    Ik ben blij dat jullie zo genieten en het naar je zin hebben. Geef maar een extra knuffel aan Rukia en succes met je nachtshift.

Hel veel liefs, Esther

• 21 Juli 2009 - 17:06

Reinie:

Wat komt er veel bij kijken hè, om alle kinderen te verzorgen en aandacht te geven.
    Geef ze maar heel veel liefde van jullie, al is het maar voor een lach terug van hun aan jou.

• 21 Juli 2009 - 19:30

Caspar En Nelly:

Beste musungu's,

Wij hebben bewondering voor jullie inzet. We hopen dat jullie een fijne tijd daar zullen hebben.

• 22 Juli 2009 - 06:24

Pa Viergever:

Beste Janneke en Annemieke!

Veel plezier met 'jullie' kids.

• 22 Juli 2009 - 10:06

Dick En Margreet:

Lieve Janneke en Annemieke,

Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat en om de eerste werkervaringen te lezen.
    We vinden het geweldig wat jullie doen en wensen jullie nogmaals veel sterkte en Gods kracht bij de moeilijke dingen en veel plezier bij de fijne dingen, beide zullen elkaar afwisselen denk ik. Wij zijn nu een dagje in Leuven en kwamen gelukkig een internetcafe tegen.Hartelijke groeten en een kus en we bidden dagelijks voor jullie en voor de kinderen en mensen waar jullie nu zijn.Liefs, Dick en mama Margreet

• 22 Juli 2009 - 10:31

Johanna He.:

Hey Janneke!

Veel succes en plezier in Oeganda! Ik ben benieuwd naar de verhalen als je terug bent.

Groetjes,
    Johanna

• 22 Juli 2009 - 11:50

Jan En Willy Van Dij:

mooi om mee te lezen en leven met jullie

shalom voor beiden en allen die aan jullie zorgen zijn toevertrouwd.

• 22 Juli 2009 - 19:44

Tieneke:

Hee Annemieke & Janneke!

Wat leuk om wat van jullie te lezen! (en de reacties ook :P)

Ik vind het toch wel een beetje een raar idee, maar wel echt heel gaaf wat jullie doen! :D Ik weet zeker dat al die kindjes heel blij zijn met jullie!

Groetjes & Dikke knuffel, Tieneke

• 23 Juli 2009 - 09:54

Cornelie:

Klinkt bijzonder meiden!!

ik hoop ook snel Afrika eens te ontdekken!

Be blessed!!! Keep up the good work!!

Groetjes, Cornelie

• 23 Juli 2009 - 13:31

Ytina Marieke Janet:

Hey Janneke!
    Leuk om je verhalen te lezen en op de hoogte te blijven. We zijn aangemeld voor je weblog, dus dat komt helemaal goed:) Schattige babyverhalen en ontroerend om te lezen over het zieke kindje. Veel succes daar en geniet er ook van!

Groetjes! Marieke, Ytina en Janet

• 23 Juli 2009 - 23:04

Matthijs:

He lieve Janneke en Annemiek,

Goed bezig daar! Hoop en bid dat het jullie daar goed gaat, en dat jullie mooie dingen mogen beleven.

Groetjes, Matthijs

• 24 Juli 2009 - 16:37

Frederike:

Hey Janneke (en Annemiek),

drukke werkdagen zo te lezen (zo'n c shift lijkt me zwaar), maar wel met erg leuke moment. Dat potty time, alleen de naam al, grappig zeg!

Gaat het inmiddels al weer wat beter met Rukia? Ik hoop 't.

En dansen jullie dan ook mee? In Afrika hebben ze vaak wel gevoel voor ritme ;)

Nou nog veel plezier en Gods zegen over jullie werk daar!

Groetjes Frederike

• 24 Juli 2009 - 21:16

Alja:

Hey Janneke (en Annemiek),

Klinkt goed! Dat wordt straks nog afkicken...
    Als ik straks weer in Groningen ben, zal ik jullie blog bij mijn favorieten zetten en 'm zo bijhouden. Ik vind het superleuk om jullie te volgen en te kijken waar jullie mee bezig zijn.
    Oja, Janneke, vind je het niet vervelend om te bloggen ;);).
    Veel plezier verder!

Liefs,
    Alja

• 25 Juli 2009 - 13:50

Opa En Oma Broskij:

Hallo Annemieke,
    wij zijn momenteel in Harderwijk en wij hebben zojuist jouw reisverslagen gelezen. Heel fijn om zo op de hoogte te worden gesteld vam jullie wetenswaardigheden. Wij wensen jullie een heel fijne en goede tijd toe met al die kleintjes om jullie heen.
    Jullie zijn steeds in onze gedachten en in onze gebeden hebben jullie een vast plekje gekregen.
    Alle goeds toegewenst,
    hartelijke groet van Opa en Oma broskij

• 25 Juli 2009 - 19:33

Erick:

Hey Janneke en Annemieke!
    Leuk om van jullie ervaringen te horen, cool dat jullie zoiets doen en mogen meemaken! Veel plezier en sterkte daar :)

• 05 Augustus 2009 - 10:35

Albert En Mathilda: